لیست بهترین رسپی های موجود در رستوران ها

هرگونه مواد غذایی که به مشتری فروخته می شود از مواد مختلفی تشکیل شده و طی فرآیند های مختلف به مرحله فروش می رسد. در کافی شاپ ها ساده ترین مثال قهوه اسپرسو و شیر است. این نوشیدنی گرم در اصل قهوه، شیر و شکر را شامل می شود. در اینگونه موارد باید همه مواد تشکیل دهنده ی محصولی که به مشتری فروخته می شود در نظر گرفته شود. به عنوان مثال مورد اخیر از قهوه، شکر، شیر، قاشق پلاستیکی کوچک تشکیل شده است.


در رستوران این فرآیند اندکی پیچیده تر می شود و عوامل بیشتری کنار هم قرار می گیرند تا غذا برای مشتری سرو شود. به عنوان مثال ممکن است یک غذا از گوشت، تخم مرغ، آرد، برنج و نمک تشکیل شده باشد.ساده ترین حالت ممکن این است که مواد تشکیل دهنده فقط مربوط به مواد غذایی می شود که به صورت ویژه با یکدیگر ترکیب شده اند تا یک وعده غذایی برای مشتری سرو شود.


تفاوت میان مواد تشکیل دهنده و اقلام منو

مواد تشکیل دهنده تمام مواد مورد نیازی است که برای تهیه غذا یا نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.از دستورالعمل پخت یک غذا گرفته تا ابزارها و وسایلی که به کار می بریم می توانند در این لیست وارد شود.


با این توضیحات می توان گفت سرآشپز یا مسئول نوشیدنی ها بهترین شخص محسوب می شود تا لیست کاملی از تمام اقلام و مواد لازم را تهیه کند و آن را با نرم افزار حسابداری و فروش هماهنگ کند.


هر نوع غذا یا نوشیدنی که برای آماده شدن آن بیش از یک ماده به کار برده می شود را می توان یک وعده پیچیده تلقی کرد.


بهترین مثال برای فهم بهتر لیست اقلام به کار گرفته شده در رستوران این است که مثالی از بخش نوشیدنی های رستوران بیاوریم. در این بخش متوجه می شویم که بعضی از نوشیدنی ها مانند آب به عنوان یک ماده ساده سرو می شود و برخی دیگر ترکیبی از چند نوشیدنی هستند. اگر می خواهید لیست موجودی انبار رستوران را به درستی تهیه کنید، نیازمند آن هستید که از طریق نرم افزار رستوران خود متوجه شوید کدام یک از این نوشیدنی ها فروش بیشتری داشته اند و برای نوشیدنی های ترکیبی محبوب، چه مواد اولیه ای را باید بیشتر تهیه کرد.


کنترل موجودی رستوران بر اساس لیست اقلام

زمانی که می خواهید لیست موجودی رستوران خود را تهیه کنید می بایست به موارد زیر توجه داشته باشید:


انواع مختلف اقلام به کار برده شده در بشقاب غذا

میزان مورد نیاز هر یک از اقلام برای آماده کردن غذا

میزان مواد غذایی هدر رفته و میزان زباله تولید شده

کیفیت اقلام به کار گرفته شده

مشکلات معمول

معمول ترین مشکلی که غالب رستوران ها ضمن تهیه لیست موجودی انبار رستوران با آن برخورد می کنند زمانی ایجاد می شود که می خواهیم اقلام با کیفیت عالی را با کمترین میزان مورد استفاده قرار دهیم و یا غذاهای جانبی از جمله پیش غذاها یا دسرها را بررسی نماییم. در اغلب این موارد  پس از طبخ، حجم مواد غذایی به میزان قابل ملاحظه کاهش می یابد.


لیست بهترین رسپی های موجود در رستوران ها :

https://irancook.ir/cake/
https://irancook.ir/icecream/
https://irancook.ir/fall/jadval/
https://irancook.ir/%D8%BA%D8%B0%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%DA%86%D8%B1%D8%AE-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87/
https://irancook.ir/03/06/shirini-danmarki/6027/
https://irancook.ir/11/10/%D9%BE%D9%86%DA%A9%DB%8C%DA%A9/15386/
https://irancook.ir/pastries/
https://irancook.ir/20-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87/
https://irancook.ir/deser/
https://irancook.ir/07/26/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9-%D9%84%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-2/2533/